پرش لینک ها

قابلیت های شبکه های اجتماعی

اصطلاح شبکه اجتماعی به استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی مبتنی بر اینترنت برای حفظ ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران یا مشتریان اشاره دارد. شبکه های اجتماعی می توانند از طریق سایت هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست، یک هدف اجتماعی، یک هدف تجاری یا هر دو داشته باشند.

شبکه های اجتماعی همچنین فرصتی قابل توجه برای بازاریابان است که به دنبال جذب مشتریان هستند. فیس بوک همچنان بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی است و تا 31 دسامبر 2021، 2.91 میلیارد نفر از این پلتفرم به صورت ماهانه استفاده می کنند.

قابلیت های شبکه های اجتماعی

بر اساس آمار Statista، اینستاگرام، توییتر و پینترست از محبوب ترین های بعدی هستند.

بازاریابان از شبکه های اجتماعی برای افزایش شناخت برند و تشویق وفاداری به برند استفاده می کنند.رسانه های اجتماعی می توانند به ارتباط افراد با مشاغل برای نیازهای مختلف کمک کنند.

شبکه های اجتماعی شامل توسعه و حفظ روابط شخصی و تجاری با استفاده از فناوری است. این کار با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر انجام می شود.این سایت‌ها به افراد و شرکت‌ها اجازه می‌دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا بتوانند روابط خود را توسعه دهند و اطلاعات، ایده‌ها و پیام‌ها را به اشتراک بگذارند.

اعضای خانواده و دوستان می توانند از طریق سایت های شبکه های اجتماعی شخصی مانند فیس بوک دوباره به هم متصل شوند و در ارتباط باقی بمانند. آنها می توانند عکس ها و به روز رسانی های وضعیت را در مورد رویدادهای روزمره یا مهم زندگی خود به اشتراک بگذارند. افراد همچنین می توانند با افراد ناشناخته ای که علایق، اهداف یا تجربیات مشابهی دارند ارتباط برقرار کنند. افراد می توانند یکدیگر را از طریق گروه ها، لیست ها و استفاده از هشتگ ها پیدا کنند.

شبکه های اجتماعی معمولا توسط بازاریابان برای افزایش شناخت برند و تشویق وفاداری به برند استفاده می شود. بازاریابی رسانه های اجتماعی به ارتقاء صدا و محتوای یک برند کمک می کند. می تواند به یک شرکت در دسترس تر برای مشتریان جدید و برجسته تر برای مشتریان فعلی کمک کند.

به عنوان مثال، یک کاربر مکرر توییتر ممکن است برای اولین بار از طریق فید خبری درباره یک شرکت اطلاعات کسب کند و تصمیم به خرید محصول یا خدمات بگیرد. هرچه افراد بیشتر در معرض برند یک شرکت باشند، شانس شرکت برای یافتن و حفظ مشتریان جدید بیشتر می شود.

بازاریابان از شبکه های اجتماعی برای بهبود نرخ تبدیل استفاده می کنند. ایجاد فالوور دسترسی و تعامل با مشتریان جدید، اخیر و قدیمی را فراهم می کند. اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگ، تصاویر، ویدیوها یا نظرات در رسانه‌های اجتماعی به دنبال‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا واکنش نشان دهند و درگیر شوند، از وب‌سایت شرکت بازدید کنند و مشتری شوند.

پلتفرم های اصلی شبکه های اجتماعی

فیس بوک

فیس بوک یک شبکه اجتماعی است که به کاربران این امکان را می دهد تا با افراد، مشاغل و سازمان ها ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند به روز رسانی ها را ارسال کنند و به پست های دیگران پاسخ دهند. آنها می توانند عکس ها و پیوندهایی به محتوای آنلاین را به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند به صورت زنده چت کنند و ویدیو را آپلود و به اشتراک بگذارند.

کاربران همچنین می توانند مستقیماً از طریق مسنجر فیس بوک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آن‌ها می‌توانند به گروه‌هایی با علایق مشابه بپیوندند و از فعالیت‌های دوستان و صفحاتی که انتخاب می‌کنند دنبال کنند مطلع شوند.

فیس بوک به گونه ای طراحی شده است که باز و اجتماعی باشد. با این حال، در حالی که این پلتفرم محتوای در دسترس عموم را تشویق می‌کند، کنترل‌های حریم خصوصی نیز دارد که می‌تواند دسترسی، به عنوان مثال، دوستان را محدود کند.

فیس بوک در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ در حالی که او به دانشگاه هاروارد می رفت ایجاد شد. امروزه متعلق به Meta Platforms (که زاکربرگ مدیر عامل آن است) است. فیس بوک با حدود 3 میلیارد کاربر فعال، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است.

اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که بر روی اشتراک گذاری رسانه های بصری مانند عکس و فیلم تمرکز دارد. این شبیه به فیس بوک است که کاربران یک پروفایل ایجاد می کنند و یک فید خبری دارند. این به کاربران اجازه می دهد تا رسانه هایی را بارگذاری کنند که می توانند با فیلترها ویرایش شوند و با هشتگ ها و برچسب های جغرافیایی سازماندهی شوند. پست ها را می توان به صورت عمومی یا با دنبال کنندگان به اشتراک گذاشت.

کاربران می توانند محتوای کاربران دیگر را مرور کنند، محتوای پرطرفدار را مشاهده کنند و سایر کاربران را دنبال کنند. آنها می توانند محتوای دیگران را به فید شخصی خود اضافه کنند. با گذشت زمان، اینستاگرام ویژگی های جدیدی مانند استوری اینستاگرام، حلقه های اینستاگرام و دسترسی به خرید را اضافه کرد. مانند فیس بوک، اینستاگرام نیز کاربران را تشویق می کند تا محتوای خود را در دسترس عموم قرار دهند، اما همچنین به آنها اجازه می دهد فقط به دنبال کنندگان تأیید شده دسترسی داشته باشند.

اینستاگرام قابلیت پیام رسانی مستقیم خود را دارد. علاوه بر این، فیس‌بوک مسنجر توسط اینستاگرام گنجانده شده است تا کاربران بتوانند هنگام حضور در اینستاگرام به مخاطبین فیس بوک پیام ارسال کنند.

اینستاگرام در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کریگر تأسیس شد. در سال 2012 توسط Meta Platforms (فیسبوک سابق) خریداری شد. امروزه اینستاگرام حدود 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد.

توییتر

توییتر یک شبکه اجتماعی است که به افراد اجازه می دهد با پیام های کوتاهی به نام توییت ارتباط برقرار کنند. توییت ها توسط پلتفرم اجتماعی به 280 کاراکتر محدود شده است. کاربران توییت هایی ارسال می کنند که ممکن است برای خوانندگان مفید، جالب و یا حتی تحریک کننده باشد.

برخی دیگر از توییتر برای یافتن افراد و شرکت هایی استفاده می کنند که محتوای جذاب، مهم یا خبرساز پست می کنند. هنگامی که کاربران متوجه دیگرانی شدند که علاقه آنها را برانگیختند، می توانند آنها را دنبال کنند و جریان مداوم توییت های خود را در فیدهای خود دریافت کنند.

گاهی اوقات توییت به میکروبلاگینگ گفته می شود. با توانایی کاربران برای اسکن و توزیع سریع، راحت و آسان محتوا متمایز است. این ممکن است دلیل محبوبیت آن در بین کسانی باشد که می خواهند (یا نیاز دارند) پیام های زیادی را به دنیا برسانند و کسانی که می خواهند از چنین سوسیالیست ها (یا منابع حیاتی اطلاعات حیاتی) پیروی کنند.

توییتر توسط روزنامه نگاران حرفه ای و شهروند، سیاستمداران، افراد مشهور، بازاریابان و غیره استفاده می شود. در سال 2006 توسط جک دورسی، نوآ گلس، بیز استون و ایوان ویلیامز تأسیس شد. این شرکت متعلق به توییتر است و مدیر عامل آن پاراگ آگراوال است. در سال 2021، توییتر حدود 430 میلیون کاربر داشت. پیش بینی می شود این رقم تا سال 2025 به 500 میلیون نفر برسد.

پینترست

پینترست یک سایت شبکه اجتماعی است که ذخیره و به اشتراک گذاری تصاویر را با استفاده از پینبرد مجازی ترویج می کند. این یک پلت فرم نوآورانه است که فهرست نویسی و سازماندهی اطلاعات معنادار را برای افراد تسهیل می کند.

با Pinterest، دارندگان حساب با مرور وب یا خود Pinterest تصاویر را پیدا می کنند. سپس آن‌ها آن تصاویر را به پین‌برد آنلاین پین می‌کنند (یا ذخیره می‌کنند). بر اساس یک موضوع، می‌توان پین‌بردهای متعددی را تنظیم و سازمان‌دهی کرد.

پس از ایجاد و ساخت تابلوهای خود برای فهرست کردن ایده ها و علایق، کاربران می توانند هر زمان که بخواهند به آنها دسترسی داشته باشند. با کلیک بر روی تصویر اطلاعات مربوط به آن نشان داده می شود.

همانند سایر شبکه‌های اجتماعی، کاربران پینترست فید دارند که تصاویر را مطابق با علایقشان به نمایش می‌گذارد. آنها می توانند با “لایک کردن” تصاویر، دنبال کردن یکدیگر و ارسال نظرات تعامل داشته باشند. همچنین قابلیتی وجود دارد که امکان ارسال پیام خصوصی را فراهم می کند.

Pinterest توسط Ben Silbermann، Paul Sciarra و Evan Sharp در سال 2009 ایجاد شد.  تا سال 2022، پینترست تقریباً 433 میلیون کاربر فعال دارد.

ملاحظات خاص

برای استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک رویکرد یکسان برای همه وجود ندارد. به این دلیل که هر کسب و کاری منحصر به فرد است و دارای هدف جمعیتی، تاریخچه و بازار رقابتی متفاوتی است.

شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی از کسب‌وکارها می‌خواهند که هزینه تبلیغات خود را بپردازند. به همین دلیل است که پلتفرم‌ها اغلب دسترسی کسب‌وکار و تعداد پاسخ‌هایی را که ممکن است از طریق پست‌های بدون پرداخت دریافت کند، محدود می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت 500 فالوور داشته باشد، ممکن است همه فالوورها یک پست را دریافت نکنند.

هدف از شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه‌های اجتماعی افراد و کسب‌وکارها را با امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ایده‌ها و پیام‌ها به یکدیگر متصل می‌کند. شرکت ها همچنین از شبکه های اجتماعی برای ایجاد و تقویت شناخت برند، ترویج محصولات و خدمات و پاسخ به سوالات و نگرانی های مشتریان استفاده می کنند.

چرا شبکه های اجتماعی مهم هستند؟

شبکه‌های اجتماعی از این جهت مهم هستند که به افراد اجازه می‌دهند روابطی را ایجاد کنند که ممکن است به دلیل فواصل مکان و زمان ممکن نباشد. آنها همچنین در هنگام استفاده برای اهداف روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات به افزایش بهره وری کسب و کار کمک می کنند.

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
تیکت جدید
Home
Account
Cart
Search